OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Lwówek Śląski (galeria)

Ostatnia zmiana: 2025-11-11

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (przed 1904)
opis ⇵
Obraz
fot. nieznany (przed 1926)
opis ⇵
Obraz
fot. Slavoy (2002-09-24)
opis ⇵
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (2003-04-23)
opis ⇵
Obraz
fot. Andrzej Sibilski (2009)
opis ⇵
Obraz
fot. Andrzej Sibilski (2009-07)
opis ⇵
Obraz
fot. Michal__TG (2010-06-08)
opis ⇵
Obraz
fot. Jarosław Lizak (2011)
opis ⇵
Obraz
fot. Andrzej Sibilski (2011-02-01)
opis ⇵
Obraz
fot. Marek Potocki (2013-09-08)
opis ⇵
Obraz
fot. Marek Potocki (2013-09-08)
opis ⇵
Obraz
fot. zenobek (2014-07-26)
opis ⇵
Obraz
fot. Tomasz (2015-08-21)
opis ⇵
Obraz
fot. Andrzej Sibilski (2016-09-18)
opis ⇵
Obraz
fot. Michal__TG (2020-08-25)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 X. Piast II Chrobry (2024-04-04 13:15:48)
    Stacja kolejowa w Lwówku Śląskim widziana z drona.
    https://www.youtube.…
  • #2 R. Kotowski (2025-07-21 13:53:41)
    Kolej wróci do Lwówka Śląskiego - wielka odbudowa linii kolejowej i połączenia do Jeleniej Góry! A co z Bolesławcem? https://www.bolec.in…
  • #3 R. Kotowski (2025-12-06 18:13:31)
    Kolej Doliny Bobru - trzy tunele, dwie katastrofy i niejeden most. Kolej Doliny Bobru - to jedna z najpiękniej położonych linii kolejowych w Polsce. Na biegnącym wzdłuż Doliny Bobru odcinku relacji Jelenia Góra - Lwówek Śląski znajdziemy efektowne mosty, wiadukty, tunele i wspaniałe widoki. Dziś ta linia kolejowa nosi numer 283 i prowadzi dalej przez Zebrzydowa do Żagania. Ale gdyby nie powódź w 1897 roku kolej ta prawdopodobnie nigdy by nie powstała.

    Dlaczego? Przymiarki do jej budowy czyniono już od lat 80 dziewiętnastego wieku. Niektóre dokumenty wskazują nawet rok 1862 jako pierwsze wskazania do budowy tej linii. Jednak wszelkie pomiary, proponowane warianty trasy i prognozowany ruch wskazywały na nierentowność przedsięwzięcia. Budowę kolei wymusiła jednak konieczność budowy największej zapory wodnej na Dolnym Śląsku - Zapory w Pilchowicach.

    Na linii wydarzyły się dwie katastrofy kolejowe o których mówimy w filmie. Zderzenie czołowe pociągów w 1977 roku w czasie "powodzi stulecia" nieopodal Wlenia oraz wybuch kotła parowozu na szlaku z Dębowego Gaju do Marczowa w roku 1984.

    Dzięki niej możemy dziś podziwiać ten majstersztyk inżynierii w skład którego wchodzą słynny most nad jeziorem Pilchowickim, trzy tunele, kilka wiaduktów i przeurocze stacyjki nadające tej linii niepowtarzalny klimat.https://www.youtube.…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Lwówek Śląski

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...